top of page
07
BRANDED
CONTENT

Consumenten zijn door het grote aanbod van advertenties kritischer geworden in wat zij willen lezen, horen of zien. Commerciële boodschappen zonder inhoud worden vaker automatisch weggefilterd. Je krijgt dus niet heel erg veel kansen om je boodschap te doen landen. Als je tijd en loyauteit vraagt van de consument, dan moet je als merk ook iets teruggeven in de vorm van inspirerende, unieke, prikkelende content. Deze verhalen laten in het huidige medialandschap een diepere indruk achter.

search.png

programma op maat van uw bedrijf, product of dienst

crosshair.png

naamsbekendheid

branding

time.png

 

in primetime of daytime

teamwork.png

 

gefilmd

Bedenk eens wat de impact kan zijn voor je merk als jij de content bént. 

Branded content gaat veel verder dan een klassieke advertentie. Het is een contentvorm, waarbij u uw merk verbindt met programma inhoud. In tegenstelling tot adverteren staat bij deze contentvorm niet direct de commerciële boodschap centraal. 
U vraagt zich wellicht af of branded content meer bijdraagt aan merkbewustzijn dan ‘gewone’ reclame? Wel, het antwoord is ja! 
Bij Branded content brengen wij uw verhaal op een andere manier. Niet als een traditionele commerciële boodschap. In een wereld waarin enorme hoeveelheden reclameboodschappen worden geproduceerd, moet je iets bijzonders doen om opgemerkt te worden. Content brengen die op het juiste moment relevant is voor de ontvanger, is effectiever dan reguliere reclame. Uw merk wordt door branded content meer herkenbaar, inspirerend en nuttig.  Deze vorm van advertising wordt dan ook als betrouwbaarder gezien dan andere vormen van reclame. Branded content kan daardoor ingezet worden om een merkboodschap, visie of filosofie te verweven in een creatief concept. 

Bij advertising koop je aandacht, bij branded content koop je tijd en connectie. 

De impact van branded content kan aanzienlijk zijn, vooral wanneer deze goed wordt uitgevoerd en op de juiste doelgroep is gericht. Er zijn verschillende voordelen te benoemen:

Branded content kan helpen om de bekendheid van uw merk/producten/diensten te vergroten, wat kan leiden tot meer verkoop en (klant)betrokkenheid. Branded content draagt namelijk sterk bij aan een positieve beeldvorming van het merk.

Branded content realiseert effect tot diep in de funnel, met name op overweging en voorkeur.

De zichtbaarheid van het merk, de match tussen het programma en het merk, en de waardering van het programma zijn bepalend voor de effectiviteit van branded content.

Door interessante en informatieve inhoud te bieden, kan u vertrouwen en geloofwaardigheid opbouwen bij consumenten, wat u dan weer onderscheidt van uw concurrenten. Bovendien heeft u met branded content een krachtige tool in handen om het verkeer en betrokkenheid naar uw sociale media kanalen te stimuleren.

Het is gericht op de waarden van het merk, niet op de producten of diensten. 

Waarvoor kan je branded content inzetten? Enkele voorbeelden.

EMPLOYER BRANDING

De branding en uitstraling van je bedrijf als werkgever, oftewel jouw 'werkgeversmerk', vergemakkelijkt je zoektocht naar geschikt personeel. Niet onbelangrijk in een tijd die vraagt om betrokken en gemotiveerde medewerkers die precies passen bij jouw bedrijf.

Hoe beter je werkgeversmerk, hoe meer mensen zich aan jouw bedrijf willen binden. En hoe hoger de tevredenheid van je medewerkers, hoe lager je verloop. Of hoe een branded content reeks een aanvulling is op je personeelsbeleid.

 

CSR

Ieder zichzelf respecterend bedrijf wil maatschappelijk verantwoord ondernemen. Henry Ford zei ooit: “A business that makes nothing but money is a poor business”. Uiteraard is het belangrijk dat u als organisatie inzet op deze corporate social resposability, maar het is minstens even belangrijk dat uw inspanningen gezien worden. Een branded content reeks is de uitgelezen formule om uw inzet voor welvarende gemeenschappen naar buiten te brengen. Wij kunnen als medium u een optimale oplossing geven om de sociale en duurzame inzet van uw bedrijf onder het daglicht te brengen. De impact die uw organisatie heeft op haar medewerkers, de omgeving en de maatschappij levert ongetwijfeld warme, inspirerende verhalen op die u een onbetaalbare publiciteit geven.

Branded content draagt sterk bij aan positieve beeldvorming van een merk

Gemiddeld geeft 41% van de kijkers van een programma aan -na het zien van de content- een positiever beeld van het merk te hebben.

Gemiddeld geeft 36% van de kijkers aan dat -door de content te zien- hun interesse om informatie over het merk op te zoeken is toegenomen.

positiever beeld merk
na de campagne
41%
informatie opvragen
over merk
36%

Branded content realiseert effect onder de kijkers tot diep in de funnel

Er is een stijging zichtbaar op alle kpi's

Gemiddeld effect onder kijkers per branded content campagne

 + 6%

+4%

+ 3%

Top of mind

merkbekendheid

Spontane

merkbekendheid

+ 3%

Geholpen

merkbekendheid

Overweging

+ 4%

Voorkeur

Goede branded content kan een positieve associatie creëren tussen een merk en het publiek. Het is echter belangrijk om een evenwicht te vinden zodat uw publiek zich er goed bij voelt.

Het moet nog wel promotie zijn, zodat de consument weet dat de content afkomstig is van u en uw merk. Tweederde van de klanten voelt zich misleidt wanneer ze later ontdekken dat een bepaald evenement gesponsord is door een Merk voor reclame doeleinden.

Enkele voorbeelden van branded content:

  • B+ (Be Positive) in samenwerking met een ziekenhuis in onze regio

  • Bij Ons in samenwerking met diverse gemeenten

  • Mijn Erf en PlattelandsPret in samenwerking met de landbouwsector

  • Schoon Volk in samenwerking met intercommunale IOK

Branded Content
B+ : aflevering 1/12
09:27
BEN
09:41
Gebroeders VERCAMMEN
09:47
bottom of page