top of page
1671181849041.jpeg
Het profiel van de kandidaten lag bovendien volledig in lijn met de openstaande vacatures. Een geslaagde campagne dus.

Al 75 jaar is bussenbouwer Van Hool een bekende werkgever in de regio. Hun touringcars, bussen en industriële voertuigen worden wereldwijd ingezet. Ook zij doen als groot B2C werk beroep op RTV voor hun communicatie.

“Om de ruim 100 openstaande vacatures bij Van Hool in te vullen, organiseerden we op zaterdag 25 maart 2023 een Jobdag op het bedrijf in Koningshooikt (Lier). De lokale televisiezender RTV speelde een sleutelrol om dit belangrijke evenement bekend te maken in de ruime regio. Doel was de ‘branding’ en uitstraling van Van Hool als werkgever, ons 'werkgeversmerk', bekend te maken en te versterken en daardoor kandidaten te motiveren om zich aan te melden. In overleg met de commerciële dienst van RTV werd een campagne gepland die zo’n 10 dagen liep : Op TV werd een tv-spot getoond en op de website van RTV werd een webvideo van 5" en een webbanner geplaatst, telkens met verwijzing naar de Van Hool-website waar de kandidaten zich konden inschrijven. Het resultaat was 152 inschrijvingen waar wij heel tevreden mee waren, rekening houdende met de verhitte arbeidsmarkt waarbij de vraag veel groter is dan het aanbod. Het profiel van de kandidaten lag bovendien volledig in lijn met de openstaande vacatures. Een geslaagde campagne dus.”

Dirk Snauwaert, Communications Manager Van Hool    

 

testimonial

Facts & Figures

producten

jobspots 30 seconden
webvideo 5 seconden
webbanner

campagneduur

10 dagen

bottom of page